KUNDTJÄNST: 0280 - 255 30

Villkor

Vid köp i vår webbshop följer Nordic Trade AB Konsumentköplagen och Distanshandelslagen.

För att handla hos oss måste du ha fyllt 18 år. Vi förbehåller oss rätten att annullera köp från personer som uppgivit felaktiga personuppgifter eller har betalningsanmärkningar.

Är det något du undrar över gällande våra villkor når du oss enklast på info@nordictrade.se

 1. Köp

Vid beställning träffas avtal om köp först när Nordic Trade bekräftat beställningen genom en orderbekräftelse. En orderbekräftelse skickas normalt inom 24 timmar efter att beställning mottagits. Om leveranstid ändras i beställningen kommer du att meddelas det snarast möjligt. Du har alltid rätt att häva köpet utan kostnad fram till att varan är skickad. Nordic Trade har ägande och återtaganderätt till samtliga produkter tills dess att fullständig betalning har erlagts från dig.

2. Pris

I samtliga priser ingår moms med 25 %. Vid bekräftad beställning, kan priserna endast ändras av omständigheter som Nordic Trade inte råder över. Till exempel väsentligt ändrade råvarupriser, valutaförändringar eller ändrad moms. Inga expeditionskostnader tillkommer. Skulle priset ändras har du rätt att utan kostnad häva köpet.

3. Frakt

En fraktkostnad om 60 kr tillkommer.

 4. Betalningsalternativ

För tillfället har vi endast stöd för fakturabetalning (endast inom Sverige). Avgiften för att betala mot faktura är 0 kronor. Vid fakturabetalning gäller 10 dagar från det att varan mottagits.

5. Leveranser

Beställningar som vi mottagit innan klockan 15.00 på helgfri vardag behandlas normalt samma dag och levereras normalt inom 3-5 dagar.

I de fall en vara måste beställas från en av våra leverantörer kan leveranstiden bli längre. Vi reserverar oss för att lagervaror blir slutsålda innan vi hinner uppdatera webbshopen. Om en vara är slutsåld upplyser vi dig om den beräknade leveranstiden. Du har alltid rätt att häva ett köp utan kostnad om inte varan finns i lager. Varor levereras av Posten eller annan transportör till utlämningsställe eller skickas som post.

6. Leveransförseningar

Ibland uppstår leveransförseningar bortom vår kontroll. Exempel på detta är när en leverantör inte kan fullfölja sina leveransförpliktelser till oss. Om det inträffar frånsäger vi oss ersättningsansvar för den eventuella skada som förseningen orsakat. Vi kommer alltid meddelar dig om leveranser drar ut på tiden. Du har alltid rätt att häva köpet utan kostnad vid leveransförsening.

 7. Transportrisk

Nordic Trade ansvarar för transport av varor till dig. Du och transportföretaget står för risken vid eventuell retur av varor till oss. 

8. Skadade varor

När du får dina varor är det viktigt att du kontrollerar att varorna inte är skadade. Är varan skadan eller defekt ber vi dig kontakta oss så snart som möjligt via på order@nordictrade.se

9. Ångerrätt och Öppet köp

Enligt Distansavtalslagen har du som kund rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter det att du tagit emot varan utan att uppge speciella skäl. Vid utnyttjande av Ångerrätt eller Öppet köp betalar du för returfrakten av de varor du vill returnera. För de av våra varor som klassas som underkläder gäller ångerrätten endast om förpackningen är obruten.

Om du har några frågor kring ångerrätt eller reklamation kan du kontakta oss via order@nordictrade.se.

10. Reklamationer

Om du vill reklamera en skadad eller felaktig produkt ber vi dig kontakta oss via order@nordictrade.se för vidare instruktioner. Kom ihåg att alltid lägg med fakturan eller kvittot på varan observera också att du ansvarar för frakten till oss.

Vid en eventuell tvist följer vi alltid ARN:s rekommendationer.   

11. Återbetalningar

Återbetalningar sker till ditt bankkonto eller det sätt som du föreslår. Återbetalningen sker snarast möjligt från att vi har mottagit och godkänt din retur. Dock alltid inom 30 dagar.

12. Reservationer

Vi reserverar oss för ändringar i priser till följd av stora prisavvikelser från våra leverantörer, felskrivningar eller andra fel som ligger utanför vår kontroll. Läs mer om oförutsedda händelser under Force Majeure nedan. 

13. Skydd av personuppgifter

I samband med registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja och tillhandahålla den service som du kan förvänta dig av oss. Enligt PUL (personuppgiftslagen) har du rätt att få den information som vi har registrerat. Om du anser att uppgifter om dig är felaktiga eller irrelevanta kan du begära rättelse eller borttagning ur vårt kundregister. Kontakta i så fall vår kundservice; info@nordictrade.se. Vi försäkrar även att vi inte kommer sälja eller överlåta några personuppgifter.

Force Majeure

I händelse av krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighets beslut eller jämförbara händelser utanför vår kontroll vilka vi ej skäligen kunnat förutses, och påverkar ingångna avtal samt utfästelser från vår sida, som gör att vi ej kan hålla nämnda avtal eller utfästelse, skall utgöra grund till att vi befrias från våra förpliktelser att fullgöra nämnda avtal eller utfästelse.

Nedan följer länkar till Konsumentverket och ARN där du kan läsa mer om Konsumentköplagen och Distansavtalslagen.

http://www.konsumentverket.se/

http://www.arn.se/

FÅ VÅRT NYHETSBREV